Ja też kiedyś chciałem pozyskiwać Klientów przez internet. Nie wychodziło mi zanim poznałem TO

//Ja też kiedyś chciałem pozyskiwać Klientów przez internet. Nie wychodziło mi zanim poznałem TO

Ja też kiedyś chciałem pozyskiwać Klientów przez internet. Nie wychodziło mi zanim poznałem TO

Jak pozyskiwać klientów przez internet?

Dzięki narzędziu, którym dysponuje prawie każdy oraz które potrafi rozpoznać nasze zachowania,, jesteśmy w stanie dotrzeć do dużej grupy odbiorców. Jesteśmy w stanie to robić coraz bardziej precyzyjnie ze względu na informacje które są o nas gromadzone.

Będąc przedsiębiorcą uważasz, że Twój produkt jest wyjątkowy i idealny. Jestem przekonany, że tak jest. Każdy z nas otwierając firmę miał przy tym jakiś cel. W zdecydowanej większości jest to cel finansowy, ale też wiara, że nasze produkty mogą zmienić życie Klientów na lepsze.

Więc jak to jest z pozyskaniem Klientów przez internet? Współpracując z przedsiębiorcami często spotykam się z mylnym schematem „wycieczki Klienta do jego oferty”. Dlaczego? W przybliżeniu schemat wygląda w ten sposób:

Inwestujemy w reklamę, stronę internetową, wszystko pochłania niemałe pieniądze a na samym końcu wielkie zaskoczenie, że reklama nie działa.

Dla lepszego zobrazowania można to porównać do relacji damsko męskich. Wyobraź sobie, że idziesz na randkę z nowo poznaną osobą. Siadacie przy stoliku bez zapoznania się a druga osoba mówi do Ciebie „chcę się z Tobą ożenić/wyjść za Ciebie za mąż i mieć z Tobą dzieci” zapewne Twoja reakcja nie byłaby zbyt zadowalająca dla drugiej strony.

Jaki to daje efekt?

Skuteczność sprzedaży jest na poziomie 2%. Zawsze znajdą się śmiałkowie, którzy zaryzykują i kupią od razu po przejściu na ofertę. Kolejnym punktem jest to, że w większości branż jest to bardzo nieefektywne. To co możemy zyskać to niechęć oraz brak zaufania ze strony Klientów. A to co najbardziej boli to przepalony budżet. Wydajemy mnóstwo pieniędzy na reklamę, która generuje nam ruch. A następnie Klienci opuszczają stronę bo nie wiedzą czy dany produkt jest odpowiedni dla nas.

Co w takim razie powinienem zrobić?

Model ulepszony wygląda w sposób następujący:

Ten model w porównaniu do poprzedniego generuje sprzedaż na poziomie 10%. Więc wynik jest pięciokrotnie wyższy. Następnie nasza firma buduje zaufanie oraz sympatie.

Dobrze, ale od czego zacząć?

Podstawą jest porządna strona internetowa, która jest konwertuje odwiedzających na Klientów. Napisałem o tym oddzielny artykuł. Jak wygląda customer journey – czyli wycieczka Klienta po naszej stronie internetowej. Poznasz sprawdzony schemat (kopiuj wklej), który od razu możesz zastosować na swojej stronie internetowej. 

Dobrze sprofilowana edukacja

Kolejnym etapem jest odpowiednie dobranie edukacji do danego typu Klienta. Przypuśćmy, że sprzedawałbym mikrofony. Należałoby wówczas wyedukować Klienta jaki rodzaj będzie najbardziej odpowiedni dla jego rodzaju zastosowania. Np. jeżeli nagrywa wywiady wideo to będzie najlepszy dla niego mikrofon krawatowy. Mikrofonów krawatowych są różne rodzaje, które posiadają różne cechy. I tak dalej prowadzimy Klienta za rękę aż w końcu sam zadecyduje, którego rodzaju mikrofon jest dla niego odpowiedni. A dzięki temu, że my mu o tym wszystkim mówiliśmy ma do nas zaufanie oraz sympatię. Odpowiednio wedukowany Klient który nas lubi jest w stanie zapłacić więcej niż u konkurencji, która kieruje Klienta tylko na ofertę.

Zachęcam Ciebie do skorzystania z ulepszonego modelu sprzedaży gdyż napewno będzie miało to dla Ciebie efekt w postaci większej ilości zamówień.

Zapraszam Ciebie do kolejnego artykułu, w którym wyjaśniam jak przebiega wycieczka Klienta po naszej stronie firmowej. 

Jak pozyskiwać klientów przez internet?

Dzięki narzędziu, którym dysponuje prawie każdy oraz które potrafi rozpoznać nasze zachowania,, jesteśmy w stanie dotrzeć do dużej grupy odbiorców. Jesteśmy w stanie to robić coraz bardziej precyzyjnie ze względu na informacje które są o nas gromadzone.

Będąc przedsiębiorcą uważasz, że Twój produkt jest wyjątkowy i idealny. Jestem przekonany, że tak jest. Każdy z nas otwierając firmę miał przy tym jakiś cel. W zdecydowanej większości jest to cel finansowy, ale też wiara, że nasze produkty mogą zmienić życie Klientów na lepsze.

Więc jak to jest z pozyskaniem Klientów przez internet? Współpracując z przedsiębiorcami często spotykam się z mylnym schematem „wycieczki Klienta do jego oferty”. Dlaczego? W przybliżeniu schemat wygląda w ten sposób:

Inwestujemy w reklamę, stronę internetową, wszystko pochłania niemałe pieniądze a na samym końcu wielkie zaskoczenie, że reklama nie działa.

Dla lepszego zobrazowania można to porównać do relacji damsko męskich. Wyobraź sobie, że idziesz na randkę z nowo poznaną osobą. Siadacie przy stoliku bez zapoznania się a druga osoba mówi do Ciebie „chcę się z Tobą ożenić/wyjść za Ciebie za mąż i mieć z Tobą dzieci” zapewne Twoja reakcja nie byłaby zbyt zadowalająca dla drugiej strony

Jaki to daje efekt?

Skuteczność sprzedaży jest na poziomie 2%. Zawsze znajdą się śmiałkowie, którzy zaryzykują i kupią od razu po przejściu na ofertę. Kolejnym punktem jest to, że w większości branż jest to bardzo nieefektywne. To co możemy zyskać to niechęć oraz brak zaufania ze strony Klientów. A to co najbardziej boli to przepalony budżet. Wydajemy mnóstwo pieniędzy na reklamę, która generuje nam ruch. A następnie Klienci opuszczają stronę bo nie wiedzą czy dany produkt jest odpowiedni dla nas.

Co w takim razie powinienem zrobić?

Model ulepszony wygląda w sposób następujący:

Ten model w porównaniu do poprzedniego generuje sprzedaż na poziomie 10%. Więc wynik jest pięciokrotnie wyższy. Następnie nasza firma buduje zaufanie oraz sympatie.

Dobrze, ale od czego zacząć?

Podstawą jest porządna strona internetowa, która jest konwertuje odwiedzających na Klientów. Napisałem o tym oddzielny artykuł. Jak wygląda customer journey – czyli wycieczka Klienta po naszej stronie internetowej. Poznasz sprawdzony schemat (kopiuj wklej), który od razu możesz zastosować na swojej stronie internetowej. 

Dobrze sprofilowana edukacja

Kolejnym etapem jest odpowiednie dobranie edukacji do danego typu Klienta. Przypuśćmy, że sprzedawałbym mikrofony. Należałoby wówczas wyedukować Klienta jaki rodzaj będzie najbardziej odpowiedni dla jego rodzaju zastosowania. Np. jeżeli nagrywa wywiady wideo to będzie najlepszy dla niego mikrofon krawatowy. Mikrofonów krawatowych są różne rodzaje, które posiadają różne cechy. I tak dalej prowadzimy Klienta za rękę aż w końcu sam zadecyduje, którego rodzaju mikrofon jest dla niego odpowiedni. A dzięki temu, że my mu o tym wszystkim mówiliśmy ma do nas zaufanie oraz sympatię. Odpowiednio wedukowany Klient który nas lubi jest w stanie zapłacić więcej niż u konkurencji, która kieruje Klienta tylko na ofertę.

Zachęcam Ciebie do skorzystania z ulepszonego modelu sprzedaży gdyż napewno będzie miało to dla Ciebie efekt w postaci większej ilości zamówień.

Zapraszam Ciebie do kolejnego artykułu, w którym wyjaśniam jak przebiega wycieczka Klienta po naszej stronie firmowej. 

2017-12-08T11:45:26+00:00Grudzień 8th, 2017|Marketing|