To nie Twoja wina, że nie wiesz jak Klienci patrzą na Twoją stronę internetową

/, Marketing/To nie Twoja wina, że nie wiesz jak Klienci patrzą na Twoją stronę internetową

To nie Twoja wina, że nie wiesz jak Klienci patrzą na Twoją stronę internetową

Odpowiadając sobie na pytanie na co zwrócić uwagę podczas projektowania strony internetowej oraz na co zwraca Klient szczególną uwagę, musimy się postawić w roli Klienta.

Dzisiaj przeanalizujemy naszą stronę internetową.

Zaczynamy!

1. Zasada 3 sekund.

Na czym polega? Klient musi mieć możliwość skontaktowania się z Tobą w przeciągu 3 od momentu załadowania się strony.

Klient na „dzień dobry” ma możliwość skontaktowania się z nami:

  • Za pośrednictwem telefonu
  • Maila
  • Live chatu
  • Zakładka Kontakt po kliknięciu, której Klient może uzyskać adres a następnie przyjść do nas do biura.

Musimy zdać sobie sprawę, że ludzie są różni i dla każdego rodzaju Klienta inna forma kontaktu będzie bardziej odpowiadająca.

2. Mocna obietnica.

Nasz slider składa mocną obietnicę w postaci tego, że strona firmowa będzie inwestycją a nie kosztem.

Kilka uwag odnośnie slidera. Slider specjalnie jest nieruchomy. Wielu moich Klientów chce żeby slider powitalny był niczym artystyczne dzieło. Żeby były ruchome obrazki, napisy co chwilę się zmieniały, jakaś wymyślna animacja… Niestety to wszystko nie działa. Wiele badań wskazuje na to, że zmieniające się slidery rozpraszają uwagę. Klient zaczyna skupiać uwagę na tym co nie potrzeba. Naszym celem jest to, żeby klient przeszedł dalej przez stronę.

Ukazanie Twarzy. Kolejne badania wskazują na to, że ukazanie twarzy w reklamie o wiele bardziej przyciąga uwagę niż najpiękniejsze zdjęcie. Jesteśmy ludźmi i zawsze o wiele bardziej interesował nas będzie człowiek niż np. zwierzę bądź mebel.

3. Social proof

Czyli informacja, która nas uwiarygadnia. Jest to dowód społeczny który nas pozycjonuje w rolę eksperta. Ponieważ jeżeli zaufało nam X Klientów to doświadczenie, które zdobyliśmy pozwoliło nam wypracować strategię sprzedających stron.

4. Co robimy

Wiele firm o tym zapomina ponieważ wydaje się to dla nich oczywiste, że zajmują się X i Y. Niestety jest to tylko oczywiste dla nas. Klient wcale o tym nie musi wiedzieć. Dlatego warto wypunktować listę rzeczy którymi się zajmujemy. Co jest naszym głównym produktem.

5. Dlaczego my?

Jest to informacja, która pokazuje, że rozumiemy klienta. Wchodzimy w jego skórę, rozumiemy jego potrzeby i wiemy na czym mu zależy. Przez wiele firm jest to błędnie interpretowane gdyż zazwyczaj w tej części podają informacje „istniejemy od X lat”, „mamy taki i taki zespół”, „indywidualne podejście do Klienta”…. Klienta takie rzeczy nie obchodzą. Interesuje ich to czy jesteś firmą, która rzeczywiście rozwiąże ich problem.

6. Wezwanie do akcji.

Możemy zauważyć, że w tym miejscu pojawia się pierwsze wezwanie do akcji. Projektując stronę internetową należy zwrócić uwagę aby prowadziła Klienta za rękę oraz wskazywała rzeczy, które ma zrobić.

Jak wyżej zostało wspomniane, należy zwrócić uwagę na różny rodzaj Klientów. Jeden będzie chciał nawiązać kontakt telefoniczny, drugi porozumieć się drogą mailową. Podczas kontaktu ma te dwie opcje dostępne.

7. Krótkie podsumowanie oferty

Jasna i przejrzysta informacja co Tobie da skorzystanie z oferty.

8. Mikro-konwersja

Jeżeli nasz Klient nie jest zdecydowany oraz nie wie czy dana strona internetowa jest mu potrzebna to dalej prowadzimy go za rękę i dokonujemy mikro konwersji. Pokazujemy jak wyglądają strony naszych Klientów. Następnie przyciskiem wzywającym do akcji odsyłamy na bloga gdzie Klient może zaczerpnąć więcej informacji na temat tworzenia stron internetowych oraz marketingu.

Tak zaprojektowana strona internetowa pozwala odpowiedzieć Klientowi na podstawowe pytania które sobie zadaje podczas przeglądania naszej strony czyli:

  1. Co on ma ?
  2. Czym się zajmuje ?
  3. Co mi to da ?

Jeżeli uważasz, że nadszedł czas stworzenia dla Ciebie strony internetowej, która będzie prowadziła do zwiększenia sprzedaży to zapraszam do kontaktu.

Kontakt

Odpowiadając sobie na pytanie na co zwrócić uwagę podczas projektowania strony internetowej oraz na co zwraca Klient szczególną uwagę, musimy się postawić w roli Klienta.

Dzisiaj przeanalizujemy naszą stronę internetową.

Zaczynamy!

1. Zasada 3 sekund.

Na czym polega? Klient musi mieć możliwość skontaktowania się z Tobą w przeciągu 3 od momentu załadowania się strony.

Klient na „dzień dobry” ma możliwość skontaktowania się z nami:

  • Za pośrednictwem telefonu
  • Maila
  • Live chatu
  • Zakładka Kontakt po kliknięciu, której Klient może uzyskać adres a następnie przyjść do nas do biura.

Musimy zdać sobie sprawę, że ludzie są różni i dla każdego rodzaju Klienta inna forma kontaktu będzie bardziej odpowiadająca.

2. Mocna obietnica.

Nasz slider składa mocną obietnicę w postaci tego, że strona firmowa będzie inwestycją a nie kosztem.

Kilka uwag odnośnie slidera. Slider specjalnie jest nieruchomy. Wielu moich Klientów chce żeby slider powitalny był niczym artystyczne dzieło. Żeby były ruchome obrazki, napisy co chwilę się zmieniały, jakaś wymyślna animacja… Niestety to wszystko nie działa. Wiele badań wskazuje na to, że zmieniające się slidery rozpraszają uwagę. Klient zaczyna skupiać uwagę na tym co nie potrzeba. Naszym celem jest to, żeby klient przeszedł dalej przez stronę.

Ukazanie Twarzy. Kolejne badania wskazują na to, że ukazanie twarzy w reklamie o wiele bardziej przyciąga uwagę niż najpiękniejsze zdjęcie. Jesteśmy ludźmi i zawsze o wiele bardziej interesował nas będzie człowiek niż np. zwierzę bądź mebel.

3. Social proof

Czyli informacja, która nas uwiarygadnia. Jest to dowód społeczny który nas pozycjonuje w rolę eksperta. Ponieważ jeżeli zaufało nam X Klientów to doświadczenie, które zdobyliśmy pozwoliło nam wypracować strategię sprzedających stron.

4. Co robimy

Wiele firm o tym zapomina ponieważ wydaje się to dla nich oczywiste, że zajmują się X i Y. Niestety jest to tylko oczywiste dla nas. Klient wcale o tym nie musi wiedzieć. Dlatego warto wypunktować listę rzeczy którymi się zajmujemy. Co jest naszym głównym produktem.

5. Dlaczego my?

Jest to informacja, która pokazuje, że rozumiemy klienta. Wchodzimy w jego skórę, rozumiemy jego potrzeby i wiemy na czym mu zależy. Przez wiele firm jest to błędnie interpretowane gdyż zazwyczaj w tej części podają informacje „istniejemy od X lat”, „mamy taki i taki zespół”, „indywidualne podejście do Klienta”…. Klienta takie rzeczy nie obchodzą. Interesuje ich to czy jesteś firmą, która rzeczywiście rozwiąże ich problem.

6. Wezwanie do akcji.

Możemy zauważyć, że w tym miejscu pojawia się pierwsze wezwanie do akcji. Projektując stronę internetową należy zwrócić uwagę aby prowadziła Klienta za rękę oraz wskazywała rzeczy, które ma zrobić.

Jak wyżej zostało wspomniane, należy zwrócić uwagę na różny rodzaj Klientów. Jeden będzie chciał nawiązać kontakt telefoniczny, drugi porozumieć się drogą mailową. Podczas kontaktu ma te dwie opcje dostępne.

7. Krótkie podsumowanie oferty

Jasna i przejrzysta informacja co Tobie da skorzystanie z oferty.

8. Mikro-konwersja

Jeżeli nasz Klient nie jest zdecydowany oraz nie wie czy dana strona internetowa jest mu potrzebna to dalej prowadzimy go za rękę i dokonujemy mikro konwersji. Pokazujemy jak wyglądają strony naszych Klientów. Następnie przyciskiem wzywającym do akcji odsyłamy na bloga gdzie Klient może zaczerpnąć więcej informacji na temat tworzenia stron internetowych oraz marketingu.

Tak zaprojektowana strona internetowa pozwala odpowiedzieć Klientowi na podstawowe pytania które sobie zadaje podczas przeglądania naszej strony czyli:

  1. Co on ma ?
  2. Czym się zajmuje ?
  3. Co mi to da ?

Jeżeli uważasz, że nadszedł czas stworzenia dla Ciebie strony internetowej, która będzie prowadziła do zwiększenia sprzedaży to zapraszam do kontaktu.

Kontakt
2017-12-06T13:39:17+00:00Grudzień 6th, 2017|Latest Articles, Marketing|