Sprawdź po czym poznasz, że potrzebujesz nowej strony internetowej [checklista]

/, Marketing/Sprawdź po czym poznasz, że potrzebujesz nowej strony internetowej [checklista]

Sprawdź po czym poznasz, że potrzebujesz nowej strony internetowej [checklista]

Krezus Trade    •   20 lipca 2017

Jak to było na samym początku?

Zaczynając biznes wiele lat temu pewnie pomyślałeś o założeniu strony internetowej, bo… „bo wszyscy zakładają”. Strona internetowa miała być wizytówką, która spełniała podstawowe funkcje takie jak informacje o firmie, kiedy powstała, czym się zajmuje, podstawowe dane kontaktowe itd. Z biegiem czasu oraz wzrostem użytkowników internetu powstały liczne badania, które pozwalają bardziej zoptymalizować treść żeby odwiedziny na stronie przeistoczyły się w konkretne działanie. Na przykład przyciski call to action np. „zadzwoń teraz” „kup teraz” „zobacz więcej” „kliknij tutaj” powodują, że użytkownicy spędzają na tej stronie dużo więcej czasu oraz wykonują „polecenia” które tam się znajdują. Czyli prowadzi do zwiększenia zaangażowania a w efekcie do zwiększenia sprzedaży.

Urządzenia mobilne

Pewnie zgodzisz się ze mną, że spotkać osobę która używa zwykłego telefonu bez dostępu do internetu jest już rzadkością. Co za tym idzie coraz więcej informacji zaczynamy wyszukiwać na urządzeniach mobilnych. Dlatego koniecznym jest żeby Twoja strona internetowa była przystosowana na urządzenia mobilne. Nikt nie jest w stanie policzyć jak wielu Klientów opuściło Twoją stronę internetową tylko ze względu na to, że niewłaściwie otwierała się na smartfonie. Klient zamiast zaczerpnąć informacji poczuł tylko irytację, że stracił czas wchodząc na taką stronę.

Sprawdź po czym poznasz, że właśnie nadszedł czas na zaktualizowanie Twojej obecnej strony internetowej. Jeżeli nie zaznaczyłeś choćby jednego checkboxu pomyśl ilu Klientów opuściło Twoją stronę internetową tylko i wyłącznie z tego względu, że nie posiadałeś tej funkcji.

Czy strona jest responsywna?

To znaczy czy jest przystosowana do urządzeń mobilnych. Tak jak wspomniałem wcześniej bardzo duży procent użytkowników będzie poszukiwać informacji o Twojej firmie właśnie z urządzenia mobilnego. Szkoda by było gdyby opuścił ją tylko ze względu na to, że Twoja strona jest nieczytelna.

Czy posiada przyciski wzywające do akcji?

Głównym zadaniem przycisków wzywających do akcji jest wskazywanie czytelnikowi co może zrobić dalej na naszej stronie np. skontaktować się lub wybrać wskazówki dojazdu. Przycisk wzywający do akcji powinen pełnić rolę drogowskazu na mapie do prowadzącej do sprzedaży.

Czy prowadzisz statystyki odwiedzin Twojej strony?

Jeżeli obecnie jesteś na pierwszym etapie tworzenia strony, a kiedyś chciałbyś stworzyć swoją własną, pierwszą reklamę w internecie to właśnie mierniki strony internetowej pozwolą Ci zebrać dane i przedstawić kto może należeć do Twojej potencjalnej grupy docelowej. Precyzyjne określenie Twojej grupy docelowej znacznie ograniczy koszty Twojej reklamy a czytelnicy będą bardziej zaangażowani ponieważ otrzymają treść która ich interesuje.

Czy posiadasz uproszczoną opcję kontaktu z Tobą?

Czyli element dzięki któremu użytkownik będzie mógł się z Tobą skontaktować w przeciągu kilku sekund. Jakiś czas temu furorę na rynku zrobiła aplikacja callpage i słynne hasło “chcesz żebyśmy zadzwonili do Ciebie w przeciągu 28 sekund?”. Ta opcja niesamowicie usprawnia kontakt z Klientem. Stanowi również aspekt psychologiczny – formę zakładu czy rzeczywiście do mnie zadzwonią w przeciągu 28 sekund.

Kolejnym elementem jest live chat czyli opcja wysłania wiadomości tekstowej oraz uzyskania w szybkim czasie odpowiedzi dla Klienta.

Uważasz, że nadszedł czas na to aby odświeżyć swoją stronę internetową? Śmiało napisz do mnie po bezpłatną wycenę. Jeżeli nawet nie nawiążemy współpracy to otrzymasz ode mnie wartościowe wskazówki. Zupełnie bezpłatnie.

Zapytaj o wycenę

2017-07-21T08:24:32+00:00Lipiec 20th, 2017|Latest Articles, Marketing|